Bemutatkozás
2017. április 03. írta: Páli Szilveszter

Bemutatkozás

szilveszter.jpg

Ide kellene írni valami frappáns bevezető marketing szöveget: akkor válasszatok engem, ha olyan fotóst kerestek, aki életetek nagy napján...

Én azonban a személyiség átütő erejében és az őszinteségben hiszek! Mindig is fotóztam, amikor még gépem sem volt, akkor csak fejben. Emlékszem, amikor kicsi voltam próbáltam értelmezni a szavak jelentését – akkor is a dolgok mögé akartam látni és megérteni valamit, a részleteken tűnődve – tehát a fényképező jelentésén gondolkodtam és rájöttem semmi értelme a szónak, hiszen nem a fényt képezzük vele, hanem a fényképeket…a jó elnevezés a fénykép képező gép lenne!

Emlékszem volt egy kis szürke játék kamerám és azzal mászkáltam mindenfelé kattogtatva. Sok évig szinte semmi sem történt e téren csak egy-egy családi fotó kattant el. Gimnáziumban elmentem egy fotó szakkörre, ami valamiért nem indult el és ezt azóta is nagyon-nagyon sajnálom… A főiskola alatt néhányszor használtam a családi digitális gépet és újra éreztem ez az én világom. Tudat alatt ott motoszkált bennem, hogy fotózni szeretnék, de semmit sem tettem érte konkrétan. Sokaktól hallottam, hogy ez drága mulatság és mennyi erőfeszítés, míg valakinél kialakul a stílus és látásmód. Ez részben igaz is, mert mindent lehet tanulni, de sokkal fontosabb, hogy ki exponál és lát-e, vagy sem! Közel 10 évig vállalati finanszírozóként dolgoztam két kereskedelmi bankban, de éreztem én olyan hivatást szeretnék, mely örömmel tölt el minden nap ! Pár éve megvettem első DSLR gépemet és elkezdtem komolyan tanulni.

Hobby fotósként jártam képzésekre, workshopokra, majd tanultam Karl Pétertől, akinek a személyisége megfogott és eldöntöttem profi szeretnék lenni. Elvégeztem a 2014. őszi Új Generációs Esküvőfotográfus képzést a Szegedi Egyetemen és olyan emberektől tanulhattam, akik a hazai esküvőfotozás terén sokat tettek le az asztalra, mint pl. Varga Csabától, Szalay Monától, Fekete Csabától, Katona Tamástól, Schram Andrástól. Nagyon érdekes figurákkal ismerkedtem meg fotós berkeken belül és a mai napig tartjuk a kapcsolatot a csoporttársakkal is. András különösen nagy hatással volt rám és rögtön olyan érzésem volt, mintha évek óta barátok lennénk és értjük egymást félszavakból is, jókat nevettünk. A workshopok alkalmával is bizonyossá vált, hogy kíméletlenül profi és nagy szíve van, a ws tagok szeretnek hozzá járni a közeg és a hangulat miatt is.

Minden fotózásra felkészülök és a munkámat lelkesen végzem, mivel imádom, amit csinálok! A legnagyobb öröm számomra, ha átadáskor látom a csillogó tekinteteket és az azt követő reakciókat. A fotózás csapatmunka, melyhez szükséges a bizalom és a felszabadult FLOW hangulat, melyben én is dolgozom. A saját utamat járom és fotóim hangulatában, illetve képi világában az érzelem gazdag művészi megközelítést helyezem előtérbe. Többen is vizsgálták, hogy melyek azok a személyiségjegyek, amelyek az alkotó embert jellemzik. A. J. Cropley ausztrál pszichológus a kreatív ember következő tulajdonságait említi: változásra törekvés, merészség, impulzivitás (kevésbé képes kontrollálni magát), a fegyelmezetlenségre való hajlam (az általuk elért cél érdekében), nyitottság az új elképzelések iránt, nonkonformizmus, a tekintély megkérdőjelezése, gyors, rugalmas reagálás az új helyzetekre.

A fentiek nagyon igazak rám meg sem tudnám jobban fogalmazni, összefoglalva kérem én kreatív ember vagyok :)

Állandóan figyelem a világot és rögzítem fejben az eseményeket főleg a részleteket. Mintha egy emlék slideshow készülne, amit időnként megállítok visszatekerem és újraindítom. Egész életemben kerestem valamit, ami örömöt okoz, ami a kreativitásról szól, amiben kifejezhetem magam és ez a fényképezés! Minden fénykép önarckép is egyben, mely lenyomata a személyiségünknek a pillanatnyi lelki állapotunknak. Az én szememen keresztül ilyen a világ, ez vagyok én! És most meséljenek a képek helyettem, a szó elszáll a nyomtatott fotó fennmarad, főleg ha Fine Art albumot is rendeltek Tőlem.

Amennyiben felkeltettem az érdeklődésedet kérlek nézz körül a kiemelt szavakra kattintva itt a galériában és a blogomon, ajánlatkérésért pedig klikkelj ide! Remélem mihamarabb találkozunk és fény derül a Ti történetetekre is!

Páli Szilveszter fotográfus

http://www.paliszilveszter.com/magamrol/

A bejegyzés trackback címe:

https://twphotographer.blog.hu/api/trackback/id/tr5312398355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása